Jak zapisywać i wczytywać własne poziomy?

Najpierw trzeba stworzyć katalog o nazwie zestawu map. Np. Wielka przygoda. Edytor potrafi tylko

nadmieniać pliki, więc aby stworzyć mapę trzeba najpierw zrobić plik o nazwie np. rzeka.map albo skacz.map.

Potem nadpisać jakiś plik. Wtedy mamy już mapę. Ale teraz kiedy będzie ci się chciało zagrać w swój własny

poziom, utwórz nowy plik Notatnika. Może się on nazywać Wielka Przygoda.txt . Jego treść ma zawierać ten kod:

##start

... - tutaj wpisz nazwę pierwszej mapy

... - tutaj wpisz nazwę drugiej mapy

... - tutaj wpisz nazwę...

#end#

Po zapisaniu pliku przeciągnij go na skrót do gry Alex 4. Naciśnij „Custom Game” i graj!



Klawisze w edytorze

1 – jedno życie

2 – gwiazdka

3 – wiśnia

4 – jajko

5 – serduszko

6 – Lola

Q – śmierć

W – wyjście z poziomu

E – kółeczko

R – klocek może zostać rozpity przez Alexa zwiniętego w kłębek.

T – woda

Y – fale

P – paleta klocków

A – Alex patrzący na prawo

A+Shift – Alex patrzący na lewo

X i Z – wybór klocków

Shift+Q – małpa która schodzi po klockach

Shift+W – małpa która nie schodzi po klockach

Shift+E – kolce lecące na ciebie z góry

Shift+R – ryba którą można zabić tylko jajkiem

Shift+T – meduza na którą można zeskoczyć

Shift+Y – lecąca kula

Shift+U – Farmer którego można zabić jeśli przejedzie się przez niego 4 razy

Shift+I – Skoczek, którego można zabić tylko sposobem skakania na niego

Shift+S – Zapisz poziom

Shift+L – Załaduj poziom

Powrót

Dla początkujących


Klawisze w grze

Klawisze w edytorze

Jak zapisywać i wczytywać własne poziomy




Klawisze w Grze

Strzałki – poruszanie się

Lewy Alt – skok

Lewy Ctrl - strzał jajkiem (o ile się je ma)

Esc – pauza

Esc x2 – wyjście z gry