Jak zapisywać i wczytywać własne poziomy?
Najpierw trzeba stworzyć katalog o nazwie zestawu map. Np. Wielka przygoda. Edytor potrafi tylko
nadmieniać pliki, więc aby stworzyć mapę trzeba najpierw zrobić plik o nazwie np. rzeka.map albo skacz.map.
Potem nadpisać jakiś plik. Wtedy mamy już mapę. Ale teraz kiedy będzie ci się chciało zagrać w swój własny
poziom, utwórz nowy plik Notatnika. Może się on nazywać Wielka Przygoda.txt . Jego treść ma zawierać ten kod:
##start
... - tutaj wpisz nazwę pierwszej mapy
... - tutaj wpisz nazwę drugiej mapy
... - tutaj wpisz nazwę...
#end#
Po zapisaniu pliku przeciągnij go na skrót do gry Alex 4. Naciśnij „Custom Game” i graj!
1 – jedno życie
2 – gwiazdka
3 – wiśnia
4 – jajko
5 – serduszko
6 – Lola
Q – śmierć
W – wyjście z poziomu
E – kółeczko
R – klocek może zostać rozpity przez Alexa zwiniętego w kłębek.
T – woda
Y – fale
P – paleta klocków
A – Alex patrzący na prawo
A+Shift – Alex patrzący na lewo
X i Z – wybór klocków
Shift+Q – małpa która schodzi po klockach
Shift+W – małpa która nie schodzi po klockach
Shift+E – kolce lecące na ciebie z góry
Shift+R – ryba którą można zabić tylko jajkiem
Shift+T – meduza na którą można zeskoczyć
Shift+Y – lecąca kula
Shift+U – Farmer którego można zabić jeśli przejedzie się przez niego 4 razy
Shift+I – Skoczek, którego można zabić tylko sposobem skakania na niego
Shift+S – Zapisz poziom
Shift+L – Załaduj poziom
Dla początkujących
Jak zapisywać i wczytywać własne poziomy
Strzałki
– poruszanie się Lewy
Alt – skok Lewy
Ctrl - strzał jajkiem (o ile się je ma) Esc
– pauza Esc
x2 – wyjście z gry